Vitézy Dávid: az ''álomprojektek mögé szorult'' a BKV napi működése

Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ Zrt. (BKK) vezérigazgatója, és Dr.György István főpolgármester-helyettes pénteken a budapesti Aranytíz Művelődési Központban rendezett konferencián beszélt a Budapesti Városüzemeltetési Központ Zrt.-vel (BVK) és a BKK-val összefüggő tervekről.
Vitézy Dávid elmondása szerint, azért kellett hozzányúlni az 1960. óta működő intézmény rendszerhez, mert nincs hosszútávú stratégia amihez a közlekedés igazodna, a rendszer szemlélet helyett projekt szemlélet uralkodik, egy-egy projekt mentén gondolkodik a város a közlekedésről. Hosszútávú koncepcióalkotás szükséges-közölte Vitézy. A BKK vezérigazgatója úgy fogalmazott: korábban az "álomprojektek mögé szorult" a BKV napi működése, szerinte így fordulhatott elő, hogy a főváros buszparkjának átlagos életkora jóval tíz év fölé emelkedett.



Vitézy Dávid a BKK vezérigazgatója, Budapest új városvezetési modelljéről tartott beszámolót a budapesti Aranytíz Művelődési Központban

A közlekedési központ vezetője aláhúzta: a közlekedési adottságok javítása a gazdaság, illetve a város lakóinak egészsége és közérzete szempontjából is fontos. Kiemelte: a jövőben a menetrendek kidolgozását, a tarifarendszer meghatározását, illetve az útvonalak kialakítását már nem a BKV, hanem a közlekedési központ végzi, a közlekedési társaságnak így elegendő lesz csupán a közösségi közlekedés lebonyolítására koncentrálnia. A város ugyanakkor nem teheti meg, hogy nem teremti meg az összhangot a különböző szervezetei között, vagyis a főváros tulajdonában álló cégek nem mutogathatnak egymásra - jelentette ki Vitézy Dávid.



A 4-es metró jelenleg is zajló beruházásáról szólva elmondta: az új vonal alagútja már készen van, állomásainak építése is jól halad. Vitézy Dávid szerint az előző városvezetés számos szabálytalan szerződést hagyott hátra, és - a korábban elkövetett hibák mentegetésén kívül - mindent megtesznek azért, hogy a város ne veszítse el az építkezés után megítélt brüsszeli támogatást, mivel az lehetetlen költségvetési helyzetbe hozná a fővárost.

Dr. György István, Vitézy Dávid

Dr. György István főpolgármester-helyettes, Vitézy Dávid a Budapesti Közlekedési Központ Zrt. vezérigazgatója

A BKK vezetője elkerülhetetlennek nevezte az 1-es villamos felújítását, ezt európai uniós forrásból kívánják végrehajtani úgy, hogy a vonalat a Lágymányosi hídon át egészen Fehérvári úton járó dél-budai villamosokig hosszabbítanának meg. Szólt arról is, hogy már dolgoznak a városi kerékpár-kölcsönzési rendszeren; 74 állomáson mintegy ezer biciklit lehet majd használni. A BKK vezetője arról is beszélt, hogy szeretnék létrehozni a futár-projektet, (forgalomirányítás, -és utastályékoztatási rendszert), amely egy korszerű informatikai hátteret képezne Budapest közlekedésében.

Aranytíz Művelődési Központ

Szükség van munkakultúra változásra a közszférában

Vitézy Dávid megjegyezte, hogy már most elkezdenek készülni a 2014-ben induló új európai uniós pályázatokra. Mint mondta, elsősorban a 2-es metró Gödöllői HÉV-vel történő összekapcsolásán, a 3-as metró mintegy 110 milliárd forintos rekonstrukcióján, valamint a 4-es metró esetleges meghosszabbításán és a dél-pesti HÉV-vonalak belvárosba vezetésén gondolkoznak.

 

Forrás: fidesz.hu

-BÁ-