Vitézy: a vasúti közlekedés teljes reformja várható 2040-ig

Vitézy Dávid, a Budapest Fejlesztési Központ (BFK) vezérigazgatója közösségi oldalán jelentette be, hogy elkészült a Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégia. A terv honlapján konzultációs lehetőség is van, várják az építő észrevételeket. 

Vitézy Dávid kiemelte, hogy mindenki véleménye számít, így buzdít a kérdőív kitöltésére, amely a stratégiával együtt itt érhető el. A 2040-es vonalhálózati víziót bemutató térképen a Stratégia egésze látszódik, a vasúti- és hév-hálózat komplex megújítási tervei lelhetők fel. Teljesen új regionális gyorsvasúti hálózatot akarnak kiépíteni a következő húsz évben. Vitézy szerint ehhez szükség van arra, hogy koncepcionálisan, világos vízió mentén, a legjobb európai példákat követve fejlesszenek.  
 
 
Tömegközlekedés
Tömegközlekedés
 

A Stratégia legfontosabb célkitűzései, hogy minden vasútvonalon óránként két elővárosi gyors, és négy elővárosi személyvonat induljon. Sűrítik a járatokat, és minőségibb szerelvényeket biztosítanak az utazóközönségnek. A teljes infrastruktúra fejlesztésére szükség van. Fonódó viszonylathálózat kialakításában is gondolkodnak, ahogy Budapest külső kerületeinek bekapcsolására a vasúti közlekedésbe. Az átszállási kapcsolatok reformálásán is nagy hangsúly van, a P+R parkolók kiépítése, a buszos ráhordás, a metrók könnyebb elérése és a kerékpáros megközelíthetőség is elsődleges. A gyorsabb közlekedés is a fő célkitűzések közt szerepel, a késések jelentős csökkentése is tervben van. A tarifareform szintén szerepel a Stratégiában, Vitézyék fontosnak tartják, hogy ne kelljen a jövőben egynél több bérlet az utazáshoz.  

 

M. A.