Vendégcsalogató programok kellenek, hogy Budapest versenyképes maradjon a turisztikai piacon
Budapesten töltött vendégéjszakák száma több mint 10 százalékkal emelkedett az előző évhez képest - derült ki az idegenvezetői világnap alkalmából tartott rendezvényen.
Hangsúlyozta egyúttal, hogy új vendégcsalogató programok kellenek ahhoz, hogy Budapest versenyképes maradjon a turisztikai piacon.
Szeneczey Balázs, Budapest városfejlesztésért felelős főpolgármester-helyettese arról beszélt, hogy a főváros a következő években az eddiginél nagyobb mértékben be kívánja vonni a Dunát a város mindennapi életébe. Ez azt is jelenti, hogy nemcsak a helyben lakók számára szeretnék vonzóvá tenni a folyó 34 kilométeres budapesti szakaszát, hanem a turisták érdeklődését is fel kívánják kelteni a folyó nyújtotta lehetőségek iránt.
Horváth Gergely, a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgató-helyettese emlékeztetett arra, hogy a magyar idegenforgalomban a főváros szerepe kiemelkedő, a Magyarországon töltött vendégéjszakák számából Budapest több mint 50 százalékkal részesedik. A bevételekből pedig még ennél is nagyobb arányú a főváros részesedése, 72 százalékra tehető. Ezért a budapesti idegenforgalmi kínálat rendkívül fontos Magyarország turisztikai promóciójának szempontjából.
MTI/MCOnet