Százmilliókat takaríthat meg a BKV az új minibuszokkal
Szerintük a szakszervezeti vezetők korábbi számításai helytelenek voltak, hiszen azok csak a lízingdíjat és a járművezetők személyi jellegű ráfordításait tartalmazták, de kifelejtették az üzemanyagköltségeket és a karbantartás költségeit. Ezek figyelembe vétele nélkül a számítás azonban „torz eredményt ad".
A midibuszos bírálóbizottság két tagjának (Földényi György és Gólián Zsolt) közleménye szerint a BKV-nak ötvenmillió forinttal többe kerül a midibuszok üzemeltetésének kiszervezése, mintha lízing konstrukcióban új buszokat vett volna, és saját maga üzemeltetné. A BKV csak azt vizsgálta, hogy a régi, 405-ös Ikarusokat mekkora költséggel tudnák tovább üzemeltetni, és ehhez képest mennyi a nyertes ajánlata. A BKV Fürst Közlekedési Szakszervezet közleménye szerint emiatt a két tag nem ért egyet a döntéssel.

A BKV november 19-én jelentette be, hogy az Orangeways nyerte a negyven midibusz üzemeltetésére kiírt és többször visszavont közbeszerzést
A társaság Webasto S91 típusú, Euro 5-ös, alacsonypadlós, légkondicionált buszokat biztosít, amelyek 2011 végéig fokozatosan állnak forgalomba, felváltva a jelenleg közlekedő 16 éves Ikarus 405 típusú midibuszokat. Az ajánlat szerint a buszok üzemeltetési költsége 379 forint kilométerenként, míg az Ikarusokat 541 forintból tartják fenn kilométerenként.
A szakszervezeti szövetségek a döntés után azt közölték: az eredmény visszavonását kérik, és tiltakoznak a döntés ellen!