Nincs napirenden az Alstom metrókocsik tájékoztatója
Nem vette napirendre a főváros gazdasági bizottsága az Alstom metrókocsikról készült tájékoztatót, a 65 milliárdos szerződés felelőseiről sem volt hajlandó tárgyalni a testület elnöke
A Nemzeti Közlekedési Hatóság szerint azonban lenne mit változtatni a szerelvényeken, július végén a fék és a biztonsági rendszer hibái miatt utasították el kocsik végleges típusengedélyét. Somlyódi Csaba szerint a bizottsággal akarják elvitetni a balhét, úgy fogalmazott: „a gazdasági bizottság neve úgy kerül elő, mint nyuszi a kalapból (...), hiszen a bizottság „messze elkerült bármilyen döntéshozatal ebben az ügyben, sem a tárgyaláson nem vett részt, sem az előkészítésben, sem semmilyen határozatot nem hozott".
A Fidesz a felelősöket keresi. „Ha nincsen a bizottságnak hatásköre, akkor kell hozni egy olyan határozatot, mely ezt kimondja, és fölszólítja azokat, akiknek hatásköre van, hogy lépjenek" - mondta Wintermantel Zsolt. Szerinte annak nincsen értelme, „hogy idejövünk, jól elmondjuk egy napirendi vitában hogy nincs nekünk dolgunk"
A metrókocsi-beszerzésről szóló beszámolót végül nem vették napirendre. A milliárdos szerződésről a városüzemeltetési bizottság tagjai végül pogácsa nélkül kötetlenül beszélgettek tovább
"Minden egyes projektre az jellemző, hogy nincs egy felelős ember, aki az egészet átfogná, irányítaná, és felelős lenne, a felelősséget szétoszlanak, elmaszatolódnak" - Bagdy Gábor, a fővárosi KDNP frakcióvezetője.
A fővárosi nagyberuházásokat vizsgáló bizottság jelentéstervezete szerint a városvezetés nem csak az Alstrom beszerzésnél hibázott. A szociálliberális vezetés döntései miatt majdnem 60 milliárd forintos kár érte Budapestet három óriásberuházás, a 4-es metró, a Margit híd felújítása és a Kossuth téri mélygarázs ügyében.