Négy hétig nem lesz nyitva a budapesti Keleti Pályaudvar

Folytatódik a Keleti Pályaudvar pályahálózatának felújítása, ezért augusztusban 4 hétre bezár a központi állomás. A járatok átmenetileg nem ide fognak érkezni és nem innen indulnak.

Indul a Keleti Pályaudvar pályahálózatának felújításának folytatása augusztus 25-én Budapesten. Emiatt a központi állomás 4 hétre bezár – tudatta a blikk.hu.
 
A megszokott járatok átmenetileg nem ide érkeznek majd és nem is innen indulnak. A forgalmi változások legnagyobb mértékben a győri, pécsi, hatvani-miskolci, valamint az újszászi- és békéscsabai vasútvonalakon közlekedő utasokat érintik majd.
 
A vonalak mentén ugyanakkor a MÁV-csoport szerte Budapesten úgynevezett átadópontot alakít ki, amelyeket a város minden részéről el lehet érni a BKK, a HÉV és a Volán járataival.
 
Négy hétig nem lesz nyitva a budapesti Keleti Pályaudvar
Négy hétig nem lesz nyitva a budapesti Keleti Pályaudvar
 
A Keleti Pályaudvaron most zajlik majd a 2019. évit követő legnagyobb beruházás, melynek nagyobb része a műszaki, kisebb része pedig az utasforgalmi tereket érinti – írta a blikk.hu.
 
A forgalom szeptember 20-ig szünetel. A változások az alábbiak szerint alakulnak.
 
A győri vasúti fővonal járatai a Keleti pályaudvar helyett Budapest-Kelenföldről indulnak és oda is érkeznek. Kelenföld vasútállomás és a Keleti pályaudvar között az M4-es metróval tudnak közlekedni az utasok.
 
A Budapest–Miskolc közötti InterCityk, illetve a Tisza-tó sebesvonat a Keleti pályaudvar helyett a Nyugati pályaudvarról indul és oda érkezik.
 
Az InterRégiók és az S80-as vonatok Kőbánya felsőről indulnak és oda is érkeznek. Ahhoz, hogy rugalmasabban el lehessen jutni a belvárosba, pótlóbuszok közlekednek Kőbánya felső és a Puskás Ferenc Stadion metróállomás között.
 
A pécsi és a kaposvári InterCityk a Keleti helyett Budapest-Kelenföldre érkeznek és onnan indulnak.
 
A korlátozás ideje alatt az S76-os vonatok egy része meghosszabbított útvonalon, Pilisvörösvár–Pécel között közlekedik, ezzel átszállási lehetőséget biztosítva az M3-as metróra.
 
Azért pedig, hogy a Nyugati pályaudvar leterheltsége ne legyen túl nagy és enyhítsék a forgalmát, az S21-es vonatok jellemzően Kőbánya-Kispest állomáson fordulnak – írta meg a blikk.hu.
 
L.A.