Megnyílt a budapesti Magyar-Kínai Kéttannyelvű Általános Iskola
Az ingyenes alapoktatást nyújtó intézmény megnyitása komoly lépés ahhoz, hogy a kínai kultúrát jobban megismerjük Magyarországon, és a gazdaságban már virágzó kínai-magyar kapcsolatok az oktatásban is gyökeret verjenek - mondta el Demszky Gábor a megnyitón.
Az iskola története 2003 augusztusában kezdődött, amikor Medgyessy Péter kínai látogatása során ígéretet tett egy kínai-magyar iskola létrehozására. A Diákigazolvány Adatbázis adatai szerint a fővárosban mintegy 450 kínai tanul általános iskolában, azonban túlnyomó többségük magyar tannyelvűbe, így nem nyílik lehetőségük az anyanyelvük ápolására - jelentette ki az eseményen Magyar Bálint oktatási miniszter. Hozzátette: az itthoni kínai közösségnek most van először alkalma arra, hogy amellett, hogy magyar nyelvű oktatást kapnak, elsajátíthatják a kínai nyelvet, írást és kultúrát is.
Demszky Gábor az eseményen elmondta: az iskola épületét a Fővárosi Önkormányzat 50 évre ingyenes használatra adta oda az oktatási tárcának. A háromszintes épületet 1976-ban építették és 28 tanterem, tornaterem, nagy udvar, kosárlabda-, kézilabda- és röplabda áll a tanulók rendelkezésére. A fűtés korszerűsítését a 90-es évek közepén végezték, míg a tető felújítását ezen a nyáron fejezték be - tette hozzá a városvezető. A főpolgármester az iskola előnyeiként említette, hogy a kínai gyerekek megtanulják, hogyan lehet saját identitással és nemzeti tudattal integrálódni egy másik országba, míg a magyarok jobban megérthetik és elfogadhatják a kulturális másságot.
Az iskola javasolt pedagógiai alapelvei:
az iskola multikultúrális szemléletű legyen
a kínai tanulók oktatása a magyar tanulókkal integráltan folyjon a kínai nyelv a kínai tanulók számára a tanórán kívüli foglalkozásokon is jelenjen meg. Ezek keretében történhet meg a tanórai foglalkozásokon tanult anyagok kínai nyelvű feldolgozása, illetve ismétlése a kínai nyelv a magyar tanulók számára idegen nyelvként tanulható legyen a magyar és kínai nyelv után harmadik nyelvként az angol jelenjen meg a tantervi követelmények a magyar közoktatásban érvényes követelményekből ne térjenek el
az oktatás a migráns tanulókra vonatkozó EU-s irányelvnek feleljen meg.
(Forrás:www.budapest.hu)
Demszky Gábor az eseményen elmondta: az iskola épületét a Fővárosi Önkormányzat 50 évre ingyenes használatra adta oda az oktatási tárcának. A háromszintes épületet 1976-ban építették és 28 tanterem, tornaterem, nagy udvar, kosárlabda-, kézilabda- és röplabda áll a tanulók rendelkezésére. A fűtés korszerűsítését a 90-es évek közepén végezték, míg a tető felújítását ezen a nyáron fejezték be - tette hozzá a városvezető. A főpolgármester az iskola előnyeiként említette, hogy a kínai gyerekek megtanulják, hogyan lehet saját identitással és nemzeti tudattal integrálódni egy másik országba, míg a magyarok jobban megérthetik és elfogadhatják a kulturális másságot.
Az iskola javasolt pedagógiai alapelvei:
az iskola multikultúrális szemléletű legyen
a kínai tanulók oktatása a magyar tanulókkal integráltan folyjon a kínai nyelv a kínai tanulók számára a tanórán kívüli foglalkozásokon is jelenjen meg. Ezek keretében történhet meg a tanórai foglalkozásokon tanult anyagok kínai nyelvű feldolgozása, illetve ismétlése a kínai nyelv a magyar tanulók számára idegen nyelvként tanulható legyen a magyar és kínai nyelv után harmadik nyelvként az angol jelenjen meg a tantervi követelmények a magyar közoktatásban érvényes követelményekből ne térjenek el
az oktatás a migráns tanulókra vonatkozó EU-s irányelvnek feleljen meg.
(Forrás:www.budapest.hu)