Lezárult a főváros villamos-beszerzési projektjének második üteme

Lezáródott a fővárosi villamos-és trolibusz-beszerzési projekt második üteme, melynek keretében 26 új CAF-villamost állítanak forgalomba.

Tüttő Kata, Budapest városüzemeltetésért felelős főpolgármester-helyettese elmondta, hogy 2014-ben indult el a fővárosi közösségi közlekedés járműállományát megújító projekt, amiért hálásak lehetnek Tarlós István korábbi főpolgármesternek és Vitézy Dávidnak, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) akkori igazgatójának.
 

A fővárosban 26 új villamost helyeznek forgalomba
 
A főpolgármester-helyettes szerint a megkötött szerződés 2021-ben is hasznos a város és a köz számára.  Hozzátette még, hogy az előző és a mostani városvezetés közösségi közlekedés fejlesztési stratégiája között nem sok különbség van, mivel mindkettő a kötöttpályás közlekedés megújítására összpontosított.
 
Tüttő Kata elmondta, hogy megérkezett 26 db új CAF-villamos, de lehetőségük van még arra, hogy több mint 50 villamost lekérjenek. Szerinte Tarlós István sem gondolta, hogy 2021-ben olyan helyzetbe kerül a főváros, hogy miközben a polgárok több adót fizetnek, a városvezetés pénzügyi forrásai elfogynak.
 
A főpolgármester-helyettes hangsúlyozta, hogy a villamosok az Európai Unió kohéziós forrásainak köszönhetően kerültek Budapestre. A 26 jármű beszerzéséhez 17 milliárd forintot adott az EU. Szerinte népszerűbbé válhat a közösségi közlekedés, ha a járművek kényelmesek, gyorsak és megbízhatóak.
 
Tüttő Kata szerint elsődlegesen a nőket támogatják a közösségi közlekedés fejlesztésével, hiszen az autóvezetők 78%-a férfi.
 
Walter Katalin, a BKK vezérigazgatója felidézte, hogy a beruházás első ütemében - 2015-ben és 2016-ban - 47 villamos érkezett és 2018-ban további 26 akadálymentesített szerelvényt rendeltek. Utóbbiakat mindössze 8 hónap alatt szállította le a spanyol gyártó, a CAF.
 
A beszerzések lezárását követően 17 hosszú- alapvetően az 1-es villamos vonalán üzemelő- és 56 rövid CAF-jármű közlekedik Budapesten.
 
A vezérigazgató szerint, ha lenne elég pénzügyi keret, akkor további 51 villamost igényelhetnének 2022. május közepéig. Megjegyezte, hogy a fővárosi járművek átlag életkora több mint 35 év és a közel 600 villamosból mindössze 113 alacsonypadlós.
 
Bolla Tibor, a BKV Zrt. vezérigazgatója megköszönte a beruházás megvalósítóinak - az EU-nak, a magyar kormánynak, az előző és a mostani városvezetésnek, valamint a BKK-nak a közreműködését. Reméli, hogy a program folytatódik.
A BKK tájékoztatásából kiderült, hogy a beruházás teljes költsége 18,9 milliárd forint.
 
BG
Forrás: MTI
A képek illusztrációk