Kisiklott egy mozdony Rákosrendezőnél – emberi mulasztás történt

Tolatás közben kisiklott egy mozdony a budapesti Rákosrendezőnél. A balesetnek nem volt köze az átfogó felújításhoz, emberi mulasztás okozta azt – közölte a MÁV vezérigazgatója.

Négy tengellyel kisiklott egy mozdony Rákosrendezőnél augusztus 4-én hétfőn. Mint azt a MÁV közleményben tudatta, a baleset az állomás Nyugati pályaudvar felőli végén történt, tolatás közben.
 
Egy Astride típusú MÁV Rail Tours mozdonyról van szó, a kisiklás 9:30 körül történt, de szerencsére nem sérült meg senki.
 
A MÁV-csoport még aznap közösségi oldalán tudatta, hogy valószínűleg emberi mulasztás okozta a balesetet.
 
„Az elsődleges információk alapján emberi mulasztás okozta a balesetet, a siklás nincs összefüggésben a nemrég befejezett karbantartással. A MÁV vezérigazgatója azonnali vizsgálatot rendelt el. A forgalom átszervezését az Országos Haváriaközpont átvette, igyekszünk a forgalmat mihamarabb helyreállítani” – írták.
 
Négy tengellyel kisiklott egy mozdony Rákosrendezőnél
Négy tengellyel kisiklott egy mozdony Rákosrendezőnél - Fotó: Facebook.com/HegyiZsoltMAVcsoport
 
Augusztus 11-én Hegyi Zsolt, a MÁV vezérigazgatója megerősítette, hogy a balesetnek nincs köze az azt megelőző, heteken át tartó felújításhoz.
 
„Emberi hiba, amelynek a nyáron elvégzett, átfogó felújításhoz semmi köze nem volt – ez a legvalószínűbb magyarázata a múlt heti rákosrendezői balesetnek az általam elrendelt vizsgálat előzetes megállapításai alapján.
 
A helyreállítási munkálatokhoz azért volt szükség újabb, rendkívüli vágányzárra, mert egy váltó olyan súlyosan megrongálódott, hogy a javításához külön alkatrészt kell legyártanunk” – írta Hegyi Zsolt.
 
„Ugyanakkor a MÁV-csoporton kívül álló hiba ellenére sem tartom elfogadhatónak, hogy egy hosszabb vágányzár után most újabb kellemetlenségek érjék az erre közlekedő utasainkat. Ezért úgy határoztam, hogy a külön legyártott alkatrész cseréjét későbbi időpontra halasztjuk, az érintett szakaszt pedig ideiglenesen ún. folyóvágánnyal pótoljuk, amely természetesen szintén megfelel a közlekedésbiztonság legszigorúbb feltételeinek.
 
A siklás során keletkezett további károk – így a csatlakozó vágányszakaszok és a felsővezeték – helyreállítását kollégáim az elmúlt napokban elvégezték, így a tervezettnél korábban, már ma végzünk a munkálatokkal, így a pályaszakaszt ma éjféltől vissza tudjuk adni a forgalom számára.
 
A már gyártás alatt lévő új alkatrész cseréjét úgy szervezzük meg, hogy ahhoz elegendő legyen egyetlen éjszakai beavatkozás is, így az utasforgalom mindvégig zökkenőmentes maradhat. A hiányzó váltó kizárólag a Vasúttörténeti Park forgalmát érinti, az utasforgalomban nem okoz fennakadást” – tette hozzá a MÁV vezérigazgatója.
 
„Ahogy korábban jeleztük, a pályaszakasz évtizedek óta fennálló sebességkorlátozásainak megszüntetését célzó felújítási munkák részeként szeptember végéig éjszakánként váltó- és vágány-utószabályozási munkálatokat terveztünk végezni. A kialakult helyzet miatt azt kértem kollégáimtól, hogy a sebességkorlátozásokat mielőbb szüntessük meg, hogy az érintett szakasz a jövőben kiszámíthatóbban legyen használható. Így a szakaszon a sebességkorlátozások már szeptember vége előtt felszámolásra kerülnek!” – írta közösségi oldalán Hegyi Zsolt.
 
Fotó: Facebook.com/HegyiZsoltMAVcsoport
 
L.A.