Kérdések sokasága az Alstom metrókocsik ügyében
Wintermantel Zsolt szerint az Alstomnak sem a szerelvényre, sem a részegységekre nincs referenciája, ennek ellenére 15 ezer kilométeres próbafutásokat kértek tőlük az ilyenkor szokásos 50-100 ezer helyett.

A Fővárosi Közgyűlés június 3-án döntött arról, hogy amennyiben az Alstom nem tudja megszerezni a végleges típusengedélyt az új metrókocsikra július végéig, akkor a főváros felbontja a 65 milliárd forintos szerződést
Elmondta azt is, az Alstom az eredeti szerződésben vállalta szerelvények önműködő csatolásának lehetőségét is, de ezt az Alstom egyelőre nem oldotta meg. A fideszes politikus kitért arra is, hogy az előírás szerint két, egymást független fékberendezésnek kellene működnie a szerelvényen, e helyett a két fékrendszert egy szoftver irányítja.
György István elmondta, a szerződésbontás kockázatait a jelenlegi városvezetésnek kell felmérnie. Úgy vélte ugyanakkor, hogy a szerződésbontásnak "katasztrofális" következményei lesznek, de az emberek biztonságát nem szabad veszélyeztetni.
Kitért arra is, hogy a BKV már 30 milliárd forint előleget átutalt, de az Alstom a szerződés szerint legfeljebb 10 százalékos kötbért fizethet, amit már elértek. Az Alstom metrók meghibásodásairól a múlt héten a Blikk is beszámolt, akkor a birtokukban lévő dokumentumokra hivatkozva azt írták, hogy a metrószerelvények továbbra sem futnak hibamentesen. A tesztek eredményét pedig a BKV és az Alstom eltitkolja. Az Alstom erre úgy reagált, hogy a próbafutások gond nélkül zajlanak, amelyeket a Nemzeti Közlekedési Hatóság rögzít.
(Forrás: fidesz.hu)
*MA*