GVH: zöldítik a vállalkozásokat

Úgynevezett zöld marketinget vet be a Gazdasági Versenyhivatal, hogy ezzel is támogassa a hazai vállalkozásokat a környezetbarát megoldások használatában. Emellett a “zöldre mosás” jelensége mellett sem mennek el szó nélkül. 

Egyrészt az erősödő környezetkárosítás hatására, másodsorban a trendek hatására folyamatosan kerülnek előtérbe a zöld vállalkozások, egyre fontosabbá válik a világban, ezen belül Magyarországon is a fenntartható fejlődés mint olyan. A kormány klímavédelmi akcióterve is arra ösztönzi a cégeket, hogy csatlakozzanak a célhoz, miszerint 2030-ra Magyarországnak karbonsemlegessé kell válnia.

Rengeteg vállalkozás él vissza a fenntarthatóság propagálásával a GVH szerint. Ilyen esetekben a vállalatok úgy állítják be magukat, ők zöldek és teljes egészében elkötelezettek a természetvédelem mellett, marketing tevékenységük szerint tehát zöldek, de ez nem mutatkozik meg a tevékenységükben, a működésükben vagy akár a produkált termékük esetében sem. Ez az úgynevezett “zöldre mosási” stratégia.

 

Bio vagy nem bio?

Bio vagy nem bio?

 

A GVH ennek akar gátat szabni, igazolhatóvá akarják tenni azt, ha valaki fenntartható cégként hivatkozik magára. Ugyan a GVH már figyelmeztette korábban a vásárlókat és felhasználókat a visszaélésekre, szükségét érzik egy bővebb tájékoztató kibocsátásának. Emellett a cégeket is megcélozzák, hozzájuk is kerül nyomtatvány. Ez egyfajta marketing kiadvány lesz, amely megmutatja a vállalatoknak, mit kell figyelembe venni reklámtervezéskor. Fogalomtisztázást is tartalmaz, például mit jelent a bio, az újrahasznosítható, az organikus vagy a lebomló kifejezés, és ennek tükrében lehet ezt használni.

A hatóság célja a tájékoztató közzétételével a vállalkozások tisztességes versenyének minél hatékonyabb támogatása, egyúttal a fogyasztók tudatosságának növelése - írja a GVH közleményben.  

 

M. A. 

Forrás: mti