Felújíthatják az M3-as metrót

A BKV Zrt. és a Budapesti Közlekedési Központ közleménye szerint az M3-as vonal építése 1970-ben kezdődött meg; jelenlegi forgalmi hossza 16,3 km, építési hossza 17,3 km, állomásainak száma 20.

\"
Az M3-as metróvonal a budapesti metróhálózat leghosszabb vonala. Végállomásai: Kőbánya-Kispest és Újpest-Központ.  Az M3-as vonal építése 1970-ben kezdődött meg; jelenlegi forgalmi hossza 16,3 km, építési hossza 17,3 km, állomásainak száma 20.


Az orosz szerelvények egy-két évig még biztonságosan használhatók, de ha ez idő alatt nem sikerül pénzt szerezni a vonal felújítására, akkor le kell állítani az M3-as metrót – nyilatkozta Tarlós István főpolgármester. Hozzátette: 16 kilométernyi sínszálat már kicseréltek a vonalon, és további cserék várhatók.

Közölte: ha a főváros megkapja a kormányzati engedélyt, akkor akár önerőből is fel tudja újítani a szerelvényeket. Az erre irányuló közbeszerzési eljárás még az idén el fog kezdődni és jövőre be fog fejeződni. Ha teljesen felújítják a szerelvényeket, ami körülbelül 60 milliárd forintba kerülne, azok további 15 évig futhatnak még.

Tarlós István közleményt is kiadott a témában: ​Illendő volna, ha az MSZP most hallgatna az M3-as metróról, vagy inkább segíteni próbálna. 20 éven keresztül, egészen 2010-ig még problémafeltárás szintjén sem foglalkoztak az 1976-ban épült M3-as metróval. Ellenben itt hagyták az elszegényedett és eladósodott BKV-t és a lerongyolódott M3-as metrót források nélkül. Most úgy viselkednek, mint a kispadról bekiabáló focista, akit nemrég 3 öngól után cseréltek le. Hasznot szeretnének húzni saját mulasztásukból. Inkább ne akadályozzák, hogy tegyük a dolgunkat.

 

-tk-