BKK: Minőségibb tömegközlekedést hoz az átszervezés!
Vitézy Dávid kifejtette: a tömegközlekedésben ma az utas a vevő, a BKV az eladó; ám valójában a vevőnek nincs módja érvényesíteni a vevői szerepből adódó hagyományos jogosítványait, és ezzel a szolgáltatás minőségének javítására ösztökélni az eladót. A mai finanszírozási rendszer miatt az sem kényszeríti azonnali minőségemelésre a BKV-t, ha az emberek átülnek személyautóikba - mondta a BKK vezetője.
A szolgáltatói és megrendelői szerep szétválasztása annyiban hoz újat, hogy belép a körbe egy megrendelő - jelesül a BKK - , amely a várost, a szolgáltatás megrendelőjét képviseli; képviselve ezáltal az utasok érdekeit is - magyarázta Vitézy. Ennek hozadéka lehet a jobb és hatékonyabb szolgáltatás, a tisztább és pontosabb tömegközlekedés. A menetrend megtervezésével, a közlekedési hálózat kialakításával, és a minőség-ellenőrzéssel kapcsolatos összes funkció átkerül a BKK-hoz, a BKV pedig egy hagyományos szolgáltató cég szerepébe kerül - szögezte le a közlekedési központ vezetője.
A parkolási díjakat és a teherforgalmi behajtási díjakat is egységes rendszerben lehet kezelni, ezzel létrehozva egy egységes közlekedési kasszát, ami szintén nagyon fontos - érvelt a vállalat vezetője
Ami az adósságállományt illeti: a BKV közel nyolcvan milliárdos banki adósságállománya esetében szükség lesz az állam segítségére, hogy könnyítsen ezzel a főváros terhein - emelte ki Vitézy. A belső adósságállomány viszont nem pénzügyi jellegű tartozás, és "befelé", a vállalat felé áll fenn.
A megoldás erre a problémára nemcsak az lehet, hogy pénzt kérnek az államtól és a város is több pénzt "tesz bele", hanem uniós forrásokat is le kell tudni hívni. Ilyen típusú beruházásokra, járműállomány-fejlesztésre és pályafelújításokra lehet uniós forrásokat igénybe venni. Eddig az volt a gond, hogy a város nem volt képes a projekteket sikerrel megvalósítani és uniós forrást lehívni. E tekintetben is komoly változást hoz majd a BKK - ígérte a szervezet vezetője.