A főváros 300 milliót bukik teherautó vásárláson

A főváros 300 millió forintot bukik olyan Scania teherautók felesleges beszerzésén, amelyeket csupán 2013-ig fognak használni iszapszállításra a Budapesti Központi Szennyvíztisztító Telep projekt keretében.
A Budapesten zajló egyik legnagyobb beruházás, a csepeli szennyvíztisztító telep építését elnyerő francia konzorcium csaknem 1,2 millió eurót (majdnem 340 millió forintot) állított be arra, hogy az uniós, fővárosi és magyar állami forrásból finanszírozott üzemhez iszapszállító autókat vásároljon.

Eredetileg ezekkel a járművekkel szállították volna a víztelenített szennyvíziszapot a közeli Cséry-komposztálótelepre - ám a telep megépítését azért törölte az Európai Bizottság, mert az iszap közúti szállítása környezetszennyező. A francia fél azonban mégis beszerezte a Scania típusú nyergesvontatókat, amelyek közül néhány már a csepeli telepen parkol. A beszerzett autókat - ugyanúgy, mint a teljes projektet - 65 százalékban az Európai Unió, 20 százalékban a magyar állam és 15-ben a főváros finanszírozza.

 

A főváros 300 milliót bukik teherautó vásárláson

A budapesti városvezetés jóváhagyásával így 300 millió forintot meghaladó közpénz mehet el a semmire


Ráadásul a szállítást várhatóan nyártól végző alvállalkozónak kötelezően bérbe kellene vennie a Scaniákat a fővárostól; egyes források és dokumentumok szerint az is tudható, hogy az autók és a pótkocsik vételára új állapotban 432 ezer 300 euró. Ebből az a következtetést vonható le, hogy a teherkocsikon busás profitja lehet a francia hátterű konzorciumnak.


Megszólalt a Scania Hungária ügyvezető igazgatója, melyben Sáránszky Róbert kijelenti: a cég említett árak töredékén értékesítette a gépjárműveket. Szerinte nem a Scania Hungária hibája vagy felelőssége, hogy a megrendelő beszerzett a cégtől 4 teherautót, majd azokat többszörös áron próbálja értékesíteni a fővárosnak. Ügyvédjével jogorvoslati lehetőséget fontolgat, mivel szerinte az írás megalapozatlanul kelti a cég rossz hírét. Erre levélre, ahol a hír elsöként jelent meg, a szerkesztőség a következőt válaszolta: cikkük nem a Scania, hanem a főváros és a francia konzorcium felelősségét firtatja.

 

(Forrás: fidesz.hu)

Budapest Online

*MA*