A főváros 300 milliót bukik teherautó vásárláson
Eredetileg ezekkel a járművekkel szállították volna a víztelenített szennyvíziszapot a közeli Cséry-komposztálótelepre - ám a telep megépítését azért törölte az Európai Bizottság, mert az iszap közúti szállítása környezetszennyező. A francia fél azonban mégis beszerezte a Scania típusú nyergesvontatókat, amelyek közül néhány már a csepeli telepen parkol. A beszerzett autókat - ugyanúgy, mint a teljes projektet - 65 százalékban az Európai Unió, 20 százalékban a magyar állam és 15-ben a főváros finanszírozza.

A budapesti városvezetés jóváhagyásával így 300 millió forintot meghaladó közpénz mehet el a semmire
Ráadásul a szállítást várhatóan nyártól végző alvállalkozónak kötelezően bérbe kellene vennie a Scaniákat a fővárostól; egyes források és dokumentumok szerint az is tudható, hogy az autók és a pótkocsik vételára új állapotban 432 ezer 300 euró. Ebből az a következtetést vonható le, hogy a teherkocsikon busás profitja lehet a francia hátterű konzorciumnak.
Megszólalt a Scania Hungária ügyvezető igazgatója, melyben Sáránszky Róbert kijelenti: a cég említett árak töredékén értékesítette a gépjárműveket. Szerinte nem a Scania Hungária hibája vagy felelőssége, hogy a megrendelő beszerzett a cégtől 4 teherautót, majd azokat többszörös áron próbálja értékesíteni a fővárosnak. Ügyvédjével jogorvoslati lehetőséget fontolgat, mivel szerinte az írás megalapozatlanul kelti a cég rossz hírét. Erre levélre, ahol a hír elsöként jelent meg, a szerkesztőség a következőt válaszolta: cikkük nem a Scania, hanem a főváros és a francia konzorcium felelősségét firtatja.
(Forrás: fidesz.hu)
*MA*