A 3-as villamos zuglói szakaszának beruházása lezárult

Hétfőn átadták a forgalomnak a 3-as villamos teljes zuglói szakaszát. A 3-as villamos teljes vonalán, azaz a Mexikói út M és Gubacsi út között a villamosforgalom a tervek szerint 2014 december elején indulhat meg.

 

Milyen felújítási munkákat végeztek már el?\"fejlesztés,
A 3-as villamos vonalának teljes rekonstrukciója közel egy éve, 2013 őszén indult el. A pályafelújítás először az Örs vezér tere M és a Mázsa tér között kezdődött meg, ezen a kőbányai szakaszon 2014 nyaráig folyt a vágányok, illetve a megállóhelyek átépítése. A vonalrekonstrukció 2014 júniusában a Mázsa tér és az Ecseri út között, majd a Nagy Lajos király útján az Örs vezér tere M és a Bosnyák tér között folytatódott pályaépítéssel, a megállóhelyek akadálymentesítésével, új utastájékoztató berendezések telepítésével, az áramellátási és a felsővezeték-rendszer korszerűsítésével. A kőbányai Kőrösi Csoma Sándor úton az Ónodi utca és a Liget tér között 1820 méteren fű borította villamospályát építettek, amely megújította Kőbánya belvárosának teljes arculatát, és amely által a villamosok közlekedése is halkabbá vált. A Bihari úton az egyvágányos pályát kétvágányosra bővítették, a megszűnt szűk keresztmetszet Budapest utolsó egyvágányos szűkülete volt. A jelenleg befejeződött munka 2014 augusztusától zajlott a Mexikói út M végállomástól az Erzsébet királyné útján a Nagy Lajos király útjáig terjedő vonalszakaszon. Eközben augusztus végén ideiglenesen forgalomba helyezték a 3-as villamos Erzsébet királyné útjától az Ecseri út M-ig terjedő vonalszakaszát. Október végén a Nagykőrösi út és a Gubacsi út között is megkezdték a pályafelújítást, ahol várhatóan november végéig folyik a villamosközlekedést akadályozó munka.


A beruházás finanszírozása:
Budapest Főváros Önkormányzata és a BKK kiemelt közlekedésfejlesztési beruházása része az „1-es és 3-as villamosvonalak továbbfejlesztése I. üteme, a budapesti körgyűrűs, kötöttpályás hálózat fejlesztésének részeként” című projektnek, amelyet az Európai Unió Kohéziós Alapja az Új Széchenyi Terv alapján támogat. A projekt 93,92 százalékos európai uniós támogatás felhasználásával közel 44,5 milliárd forint értékben valósul meg. A 3-as villamos vonal kivitelezésének költsége közel nettó 11,5 milliárd forint.

 

Forrás: budapest.hu

kt