Nem éri meg autót fenntartani Budapesten

Havi bruttó 500 ezer forint jövedelem alatt nincs értelme autót fenntartani Budapesten - hangzott el a Hagyd otthon az autódat! című kampány záróeseményén.
Átlagos személygépkocsi-használat mellett Budapesten nincs gazdasági racionalitása az autó fenntartásának. Ennél költségtakarékosabb a közösségi közlekedés, a kerékpár, szükség esetén a taxi vagy az autóbérlés - mondta el Horváth Zsolt, a Levegő Munkacsoport igazgatója.

Egy átlagkeresettel, azaz havi nettó 135 ezer forinttal rendelkező személy éves jövedelmének körülbelül 44 százalékát közlekedésre költi: hét százaléknyi részt fordít tömegközlekedésre és 37 százalékot autója fenntartására. Ehhez átlagosan 560 munkaórát kell dolgozni egy évben.

 

Nem éri meg autót fenntartani Budapesten

Havi bruttó 500 ezer forint jövedelem alatt nincs értelme autót fenntartani Budapesten - hangzott el a Hagyd otthon az autódat! című kampány záróeseményén


Ha valakinek ekkora jövedelme van, minden munkanapon legalább 2 óra időmegtakarítást kellene elérnie ahhoz, hogy megérje autót fenntartani, de ez a fővárosban nagyon ritka.

A Levegő Munkacsoport becslése alapján a fővárosi forgalomban napi 150 ezer személygépkocsival kellene kevesebbnek közlekednie ahhoz, hogy a város egészségesebb legyen, a jelenlegi állapot szerint azonban napi 500-700 ezer gépkocsi rója az utcákat.

A 13 hónapig tartó program alatt a szervezet tagjai több mint 3 ezer embert kérdeztek meg autóhasználási szokásukról, a kampány hatására hozzávetőleg 1300 ember tette le a kocsit.

 

Forrás: mti.hu

[matesz]