Új Főutca 2010 májusára

2009 áprilisában Belváros Önkormányzata Európai Uniós források felhasználásával olyan beruházásba kezdett, amely a jelenleg zajló legnagyobb közterületi fejlesztés egész Európában.
A Kecskeméti utca - Egyetem tér - Károlyi Mihály utca - Petőfi Sándor utca - Bécsi utca - Erzsébet tér - Október 6. utca összekapcsolásával létrejövő új Főutca elsősorban a gyalogos közlekedést szolgálja, tehát jelentősen csökken az autós forgalom. A teljes szakaszt és a környező kis utcákat új díszburkolattal, növényekkel látjuk el, új közvilágítást építünk ki. Elkészülésével csökken a zaj, tisztább lesz a levegő a Belvárosban.

Garantáljuk, hogy Belváros új Főutcája 2010 májusára elkészül, és ezt a határidőt mindenképpen tartani fogjuk!

Elkezdődött Belváros új Főutcájának építése

Ilyen lesz a Belváros új Főutcája



Miért született meg a Főutca ötlete?

A nagyvárosok központjai az elmúlt évtizedekben kedvezőtlen változásokon mentek keresztül szerte a világon: nőtt a közúti forgalom, a bevásárlóközpontok elterjedésével egyre kevesebb szolgáltatás érhető el a belvárosokban, sok helyen egyre elhanyagoltabbá vált az épített környezet.

Budapest Belvárosának új Főutcája változást hoz mindezekben. Élhető, szerethető, hangulatos városrészt teremtünk, ahol a belvárosiak, budapestiek vagy éppen a messzebbről érkezők magukénak érzik, és használják az utcákat, tereket. A Főutcával újraélesztjük a kiskereskedelmet, felpezsdítjük a kulturális életet, szolgáltatásokat, közösségeket.

Milyen lesz az új Főutca?

Megjelenésében és funkcióiban is újszerű várostengely jön létre jövő tavaszra. A Főutca összekapcsolja a Belváros különböző területeit, újraegyesíti azokat, miközben mégis megőrzi sokszínűségüket.
A teljes szakaszon elhelyezett új díszburkolat anyaga az úton világosszürke gránit, a járdán antikolt mészkő lesz. A 10 cm vastagságú kövek kialakítása és elhelyezése a világ legmodernebb technológiájával történik, a Főutca és környező kis utcáinak burkolata tehát a legmagasabb minőségben készül el. A megújuló területet emellett új utcabútorokkal, kandeláberekkel, és sok növénnyel tesszük még szebbé, korszerűbbé.

A külső megjelenés mellett nagy változást jelent az új forgalmi rend kialakítása. A jelenlegi Belvárosban olyan átmenő forgalmi csomópontok találhatóak, amelyek Nyugat-Európa városközpontjaira egyáltalán nem jellemzőek. Célunk, hogy ez a terhelő átmenő forgalom elkerülje a Belvárost, és inkább a gyalogosoké legyen a főszerep. Nem mindegy, hogy 75 embert 60 autó vagy 1 busz szállít! A Főutcát elsősorban a gyalogosok fogják használni, ezt a funkciót erősítjük a járdák kiszélesítésével. Azonban nem sétálóutcát építünk: a tömegközlekedés számára a teljes útszakasz nyitott, és az autósok is behajthatnak, de csak célforgalomként, hiszen az átmenő forgalomra nem lesz már lehetőség.

Hogyan közlekedhetünk és parkolhatunk autóval a Főutcán?

A Kálvin tér irányából be lehet hajtani a Kecskeméti utcába, de a sétáló térré alakított Egyetem térnél süllyedőoszlopot helyezünk le. Itt csak a 15-ös busz számára lesz áthaladási lehetőség. A süllyedőoszlop előtt balra kanyarodhatunk autóval a Királyi Pál utcába, ahonnan a Vámház körútra juthatunk el. A Veres Pálné utca fogalmi iránya megváltozik, a Szerb utcánál két irányból szembevezetjük, a Vámház körút felől és az Irányi utca felől. Ezzel azt kívánjuk elérni, hogy a környék a célforgalom számára legyen elérhető. A Károlyi Mihály utcába a Ferenczy István utcából hajthatunk be a kiskörút felől. Innen az eddigiekhez hasonlóan továbbhaladhatunk egyenesen az alagúton át a Petőfi Sándor utcába és a Bécsi utcába. Az Erzsébet téren szintén megszakítjuk a forgalmat, itt is csak a 15-ös busz haladhat majd tovább egyenesen. Az autósok jobbra, a szállodák előtt hajthatnak ki a körútra. A kiskörútról a mostanihoz hasonlóan a szállodák előtt elhaladva elérhető az Erzsébet tér és a Roosevelt tér. Az Október 6. utcába be lehet hajtani, de innen az Arany János utcai kereszteződésben szétvezetjük két irányba a forgalmat, egyenesen nem haladhatunk tovább. Balra kihajthat az autós a Nádor utca felé, jobbra pedig süllyedőoszlop zárja le az utcát, ezen csak a busz mehet keresztül.

A Főutca vonalán természetesen továbbra is lehetőség nyílik a felszíni parkolásra, emellett javasoljuk a kerületben található mélygarázsok és parkolóházak használatát. A Fővárosi Önkormányzat új parkolási rendeletébe több olyan pont is bekerült, amit Belváros Önkormányzata ért el a tárgyalások során, a kerületben élők érdekeit szem előtt tartva.


Az új Főutcával tehát élhető Belvárost teremtünk, amit mindenki magáénak érezhet, és amire mindannyian büszkék lehetünk!


Belváros új Főutcája számokban:


A beruházás összege: 5,5 milliárd Ft (ebből 1,9 milliárd európai uniós támogatás)
A Főutca hossza: 2,7 km (a tengely 1,7 km, a kisutcák 1 km)
Az új díszburkolat területe: 36 ezer nm
Új hulladékgyűjtő: 74 db
Új kutyapiszok gyűjtő: 36 db
Új kerékpártároló: 104 db
Új pad: 116 db
Új kandeláber: 118 db
Új fa: 73 db

Belváros-Lipótváros - A jövő Városa

Belváros-Lipótváros - A jövő Városa




Belváros-Lipótváros Önkormányzata

(Forrás: belvaros-lipotvaros.hu)

V. Kerület Online


Szóljon hozzá Fórumon!