György István a Főváros tömegközlekedésének tervezett jövőjéről
Közlése szerint 2011 júniusától működne teljes „kapacitással" a két új ellátó cég, a közösségi közlekedési feladatokat pedig a kötöttpályás és autóbuszos közlekedésre létrehozott két külön cég végezné. Ez az elképzelés nagyban hasonlít a Kocsis István BKV-vezérigazgató által elgondolt holdingszerű cégátalakításhoz, de György István elmondása szerint alapvetően abban különbözik attól, hogy a mostani tervek szerint a közlekedési központ lenne az „anyacég", és nem a BKV, így megtörténne a megrendelői, lebonyolítói és ellenőrzési feladatok szétválasztása.
A fővárosnak is többet kell a közlekedésre költeni
Hangsúlyozta azt is, hogy a strukturális változások rövid távon jelentős költséggel járnak, megtakarítás csak középtávon várható, de akkor számolnak vele. Szerinte ebben az átmeneti időszakban az állami támogatásnak legalább a 2010-es szinten kellene maradnia. Ezzel kapcsolatban elmondta, újratárgyalnák a kormánnyal a finanszírozásra kötött szerződést, mert olyan „papírokat" nem akarnak aláírni, amelyekben kötelező jellegű járatritkítás és jegyáremelés szerepel. A BKV finanszírozásával kapcsolatban György István kifejtette, az állam segítségére mindenképpen számítanak, de a fővárosnak is több támogatást kell nyújtania, hogy megszüntessék a BKV 20 milliárdos alulfinanszírozottságát. Tarthatatlan az az állapot, hogy amortizációpótlás címen adott 10 milliárdos támogatáson kívül a főváros semmit nem adott a cégének - mondta.
Időalapú jegy: 2011 végére
A politikus szerint az első, kézzel fogható változások 2011 év végére várhatók, akkora vezetnék be az időalapú jegyeket, amelyekre az új városvezetés kiemelt figyelmet fordítana. György István szerint a főváros nem tudja konszolidálni a BKV 70-80 milliárd forintra rúgó külső adósságállományát, de egy létrehozandó állami adósságkezelő központ ezt eredményesen megtehetné. Emlékeztetett, hogy 2003-ban már konszolidálták a BKV adósságát, de az újratermelődött, ezt most minden áron el kell kerülni - tette hozzá.
Forrás: mno.hu