Érezhető változások lesznek Budapesten

Az első hónapokat elviszi majd a városüzemeltetés struktúrájának átszabása, ez idő alatt ne várjanak látványos változást egy Fidesz-vezetésű fővárostól sem. A ciklus felére azonban már érezhető, a ciklus végére komolyabb eredményeket ígér a Fidesz a budapestieknek, ha ők kapják a választók bizalmát, - derült ki György István nyilatkozatából.
Ha Tarlós István főpolgármester lesz, minden bizonnyal György István lesz a városüzemeltetési főpolgármester-helyettes. Hogyan fogna munkához ezen a poszton? - hangzott el a kérdés György István felé: "Két éve készül közel harminc fős szakértői csapattal arra, hogy Budapest városüzemeltetését újrafogalmazzák - reagált György István. Első lépésként a struktúrát alakítják át, ez alatt az időszak alatt nyilván nem lesz látványos, tartalmi javulás a főváros életében.

A struktúraváltás utáni időszakban viszont, körülbelül a ciklus végére, már érezhető javulás lesz. "A fővárosiak azt fogják tapasztalni, hogy ebben a négy évben más történt, mint az előző húszban. A ciklus közepére érezhető tartalmi változásokat tervezünk, a ciklus végére pedig szeretnénk komolyabb eredményeket is felmutatni" - érvelt.


"Kampány van!" - így reagált György István azokra a Tarlós Istvánt ért bírálatokra, miszerint a Fidesz főpolgármester-jelöltje rendészeti kérdésként kezelné a fővárosi hajléktalanok problémáját


"Szó sincs róla, hogy ezt rendészeti kérdésként kezelnénk, azt azonban nagyon határozottan gondoljuk, hogy a fővárosnak vannak olyan kiemelt közterületei, amelyek nem magánszállók, és nem alkalmasak rá, hogy szerencsétlen sorsú emberek életvitelszerűen ott lakjanak. Arról sincs szó, hogy teherautókra pakoljuk és a város szélén lerakjuk őket, aztán menjenek, amerre látnak. Az ellátórendszer felé kell őket visszaterelni" - ismertette elképzeléseit György István.


A négyes metró építéséhez adott uniós támogatás feltétele, hogy amikor az új metró elindul, akkorra már legyen dugódíj Budapesten, ez szerepel a támogatási szerződésben - szögezte le. Az ehhez szükséges egyéb feltételeket viszont - például a P+R parkolók rendszerét, ahol a járműváltást az autósok biztonsággal végrehajthatják, azt a komfortos környezetet, ami motiválhatná őket a gépkocsijaik elhagyására a belvárosban.


György István kiemelte: a dugódíj nem háború indítása az autósok ellen. A belvárosi forgalom csillapításában pedig nem kényszerítőeszközöket, hanem ösztönző eszközöket kell használni


A négyes metró két szakasza megépítésének az ára - ma közel ötszáznegyven milliárd forint - Budapest teljes közlekedési infrastruktúrájának rendbetételével azonos nagyságrendű összeg - mutatott rá a frakcióvezető-heylettes. Minden elhszálódott trolit, buszt és villamost is ki lehetne cserélni belőle.

A politikus kijelentette: "az Európai Unió nettó ötvenhét milliárd forintot vont vissza szabálytalan közbeszerzések miatt a metró támogatásából. Az Alstom metrókocsik beszerzésével kapcsolatban viszont az Európai Bizottság újabb vizsgálatot indított." - hangzott az érvelés

György István végül megjegyezte, hogy Tarlós István úgy fogalmazott, hogy a négyes metrót befejezik, ha ők kapják meg a választók bizalmát. Hacsak a metró önmagát le nem állítja: ez pedig egyetlen körülmény lehet, a finanszírozás problémája. Hiszen - fűzte hozzá - ma a magyar államnak és a fővárosnak is jelentős friss pénzt kellene a metró finanszírozásába betenni.



Forrás: fidesz.hu