Érezhető változások lesznek Budapesten
A struktúraváltás utáni időszakban viszont, körülbelül a ciklus végére, már érezhető javulás lesz. "A fővárosiak azt fogják tapasztalni, hogy ebben a négy évben más történt, mint az előző húszban. A ciklus közepére érezhető tartalmi változásokat tervezünk, a ciklus végére pedig szeretnénk komolyabb eredményeket is felmutatni" - érvelt.
"Kampány van!" - így reagált György István azokra a Tarlós Istvánt ért bírálatokra, miszerint a Fidesz főpolgármester-jelöltje rendészeti kérdésként kezelné a fővárosi hajléktalanok problémáját
"Szó sincs róla, hogy ezt rendészeti kérdésként kezelnénk, azt azonban nagyon határozottan gondoljuk, hogy a fővárosnak vannak olyan kiemelt közterületei, amelyek nem magánszállók, és nem alkalmasak rá, hogy szerencsétlen sorsú emberek életvitelszerűen ott lakjanak. Arról sincs szó, hogy teherautókra pakoljuk és a város szélén lerakjuk őket, aztán menjenek, amerre látnak. Az ellátórendszer felé kell őket visszaterelni" - ismertette elképzeléseit György István.
A négyes metró építéséhez adott uniós támogatás feltétele, hogy amikor az új metró elindul, akkorra már legyen dugódíj Budapesten, ez szerepel a támogatási szerződésben - szögezte le. Az ehhez szükséges egyéb feltételeket viszont - például a P+R parkolók rendszerét, ahol a járműváltást az autósok biztonsággal végrehajthatják, azt a komfortos környezetet, ami motiválhatná őket a gépkocsijaik elhagyására a belvárosban.
György István kiemelte: a dugódíj nem háború indítása az autósok ellen. A belvárosi forgalom csillapításában pedig nem kényszerítőeszközöket, hanem ösztönző eszközöket kell használni
A négyes metró két szakasza megépítésének az ára - ma közel ötszáznegyven milliárd forint - Budapest teljes közlekedési infrastruktúrájának rendbetételével azonos nagyságrendű összeg - mutatott rá a frakcióvezető-heylettes. Minden elhszálódott trolit, buszt és villamost is ki lehetne cserélni belőle.
György István végül megjegyezte, hogy Tarlós István úgy fogalmazott, hogy a négyes metrót befejezik, ha ők kapják meg a választók bizalmát. Hacsak a metró önmagát le nem állítja: ez pedig egyetlen körülmény lehet, a finanszírozás problémája. Hiszen - fűzte hozzá - ma a magyar államnak és a fővárosnak is jelentős friss pénzt kellene a metró finanszírozásába betenni.
Forrás: fidesz.hu