A fővárosi önkormányzatnál is lehetnek "csontvázak"

György István, a Fidesz fővárosi frakcióvezető-helyettese szerint, ha összességében vizsgáljuk Budapest pénzügyi-gazdasági állapotát, akkor nem kapunk megnyugtató képet. Szerinte azt, hogy a leendő városvezetők milyen pénzügyi helyzetet örökölnek, csak akkor tudják meg, ha hivatalba lépnek.
György István itt arra a komoly adósságállományra hívta fel a figyelmet, amelyet elsősorban a fejlesztési hitelek tesznek ki. Ez a BKV adósságával együtt nettó 230-250 milliárd forintot jelent, - közölte.

A frakcióvezető-helyettes azt is elmondta, hogy az elmúlt években nem jutott forrás a főváros által tervezett fejlesztésekre. És bár a hitelminősítő intézetek szerint Budapestnek jó a hitelképessége, ennek ellenére a főpolgármesteri hivatal pénzügyi szervezete már két éve jelezte a költségvetés megtárgyalásakor, hogy további kölcsönök felvétele nem kívánatos. - emlékeztetett.

Azt, hogy a leendő városvezetők milyen pénzügyi helyzetet örökölnek, csak akkor tudják meg, ha hivatalba lépnek - jelentette ki György István, majd az okról úgy vélekedett: nem lenne igazságos, ha azt mondaná, eltagadnak tényeket a mostani vezetők.


 

A fővárosi önkormányzatnál is lehetnek

 

Az sem kizárt, hogy újabb csontvázak esnek ki a szekrényekből. Ebből a szempontból az utóbbi két esztendő elég csúfos volt; a fővárosi tulajdonú cégeknél számos visszaélés alapos gyanúja vetődött föl, - mondta György István


Hogy pontosan mennyi közpénz ment "rossz útra" a BKV esetében, vagy a közszolgáltató cégeknél, ahol szintén eljárások zajlanak hűtlen kezelés gyanúja miatt, az ma még csak becsülni lehet - tette hozzá. A BKV ügye rendkívül nehéz kérdés - jelentette ki : "Húsz esztendő alatt a város vezetői szinte semmit sem tudtak kezdeni a vállalattal. Voltak persze átvilágítások, nagyon sok pénzért, de a közösségi közlekedést kiszolgáló céget nem sikerült átalakítani. Így megőrizte azt a gigaszervezet-jelleget, amelyben nem tudja hatékonyan ellátni a feladatát." - fejtette ki György István.

Gondot okozhat az is, hogy a közösségi közlekedés finanszírozásában komoly hiányok mutatkoznak a fővárosi önkormányzatnál. Az állam több szinten beszáll a támogatásba, és ennek a gyakorlatnak a jövőben is folytatódnia kell, de az utazóközönségre már nem lehet több terhet hárítani, - zárta szavait.


A György Istvánnal készült hanganyag ide kattintva hallgatható meg.


 

Forrás: inforadio.hu

[matesz]