5 tipp, hogy az online ruha vásárlás gyerekjáték legyen

Nézett már vágyakozva a neten egy ruhát valamelyik online áruház kínálatában, és megrendelte volna, de aggódott, hogy “valami úgysem fog sikerülni”?

Sokaknak ideális megoldás lenne a webáruházból való rendelés, mivel például csak munkaidő és zárás után szánhatnak időt arra, hogy rendeljenek - egy webáruház éjjel-nappal nyitva van -, vagy éppen távol élnek kedvenc boltjaiktól.

 

A ruhavásárlásra pedig nem kevesen azért szánják rá magukat nehezen, nehogy eltévesszék a méretet, a fazont.

 

Összeszedtünk öt tippet, hogy Ön is sikeresen megvehesse a neten azt, amire vágyik.

 

Hogyan védekezzünk a pénzünkre áhítozó csalók ellen?
Pár dolgot tudnunk kell az online vásárláshoz. A három számból álló CVV kódunkat, amit megtalálunk a bankkártyánkon, kezdési és lejárati dátumát a kártyánknak. Ezekkel már indulhat is a rendelés folyamata.
Ha féltjük a kártyaadatainkat, csak megbízható, ismert cégeknél vásároljunk, és semmi esetre ne dőljünk be a gyanús ajánlatoknak. Ha egy noname eladó 19 999 ezer forintért ajánl eladásra egy Versace táskát, nos, ha elutaljuk az összeget, vagy nem kapunk táskát, vagy nem lesz Versace.

 

A kártyaadatainkat egyébként ne adjuk ki idegeneknek, ha telefonon érdeklődnek utána, legyünk azzal tisztában, ha ezt a pár fenti adatot valakinek megadjuk, már merítheti is le az egyenlegünket.

Használhatunk virtuális kártyát, ilyet kínál több bank Magyarországon, erre csak az adott vásárlásra szánt összeget töltjük fel és innen utalunk, ezáltal lemeríthetetlen lesz a legtrükkösebb csalók számára is. Ugyanezt a célt szolgálja például a sokak által igénybe vett Paypalon keresztüli utalás. Itt nagy biztonságot nyújt nekünk, hogy ezen a rendszeren át történik a pénzforgalom. 

Érdemes tudni továbbá, ha Paypallal fizetünk, nem-teljesítés esetén 45 napig vissza tudjuk venni a pénzt az eladótól.

 

Ám ha komoly cégnél vásárolunk otthon a gép elől, nyugodtak lehetünk, garantált a teljes biztonság.

 

Hogy vegyük meg a megfelelő méretet?
Az üzletben bemegyünk a próbafülkébe, és pár perc múlva kiderül, megfelelő-e az adott nadrág, póló vagy fürdőruha. Neten rendelés esetén hetekig izgulnunk kell vajon, hordható lesz-e az, ami a képernyőn megtetszett?

 

Nem teljesen. A neten közzétett ruhaméret megegyezik az általánosan használttal, így ha tudjuk a méretünket, az biztos iránytű lesz a számunkra. Sok online ruhaáruházban centiben is megadják a méreteket, így csak egy centire van szükségünk, hogy kiszámítsuk, passzolna-e ránk az adott darab.
Megtaláljuk, akárcsak egy ruhacímkén az adott ruha anyagának összetételét, így megtudjuk, megfelelő-e nekünk az adott alapanyag, kellően természetes-e, szoktunk-e ilyen anyagú termékeket hordani. Ebből kiderül az is, az adott ruhadarab nyúlik-e, tartja-e a fazonját.

 

Mi történik, ha nem jó, amit rendeltünk?
A klasszikus netánurházak teljes körű csere és visszavásárlási lehetőséget tesznek lehetővé. Akár ki is próbálhatjuk, egy-két alkalomra felvehetjük; ha rongálás nélkül visszakerül a céghez, a nem tetsző darabnak akár az árát is visszakaphatjuk.

 

Magyarázkodunk kell, miért nem felel meg az adott darab?
Semmi probléma nem fog felmerülni, ha visszakérjük a termék árát, elég annyi, hogy nem erre van szükségünk. Senki sem fog kényes kérdéseket feltenni a méreteinkkel kapcsolatban, ahogy ez esetleg egy butikban előfordulhat. Annyiszor próbálkozhatunk, ahányszor csak szeretnénk.

 

Elkallódhat a csomag?
Szinte soha nem vagyunk otthon? Nyugodtabbak vagyunk, ha nem kiszállítással jön ki a címünkre egy csomag?

 

Az online áruházak is rájöttek, hogy sokaknak nagyobb kényelmet és biztonságot ad, ha saját kézbe vehetik át a kért terméket, így a futárszolgálat mellett már Csomagpontok is léteznek. Sőt, csomagkövetés is létezik, ahol szemmel tarthatjuk a hozzánk érkező ruhánk útját.