Tűnj ki az ingatlantömegből: A lakáshirdetések másik oldala

Ha a lakásbérlés a téma, talán kevesebb szó esik a „kiadói” oldalról, tehát azokról, akik saját ingatlanjukat szeretnék bérbeadni. A kereslet ugyan szinte folyamatosan óriási, fontos, hogy a telített piacról is képesek legyünk kitűnni. Milyen módszerek, praktikák segíthetnek minket a lakáskiadásban?

 

Igényes hirdetés, a kulcsátadás kulcsa

 

Ha saját ingatlannal rendelkezünk, azt folyamatosan szépítjük, tisztán és rendben tartjuk, hogy életterünk igazodjon a saját értékrendünkhöz. Épp ezért, mikor ilyen vagy olyan okokból esetleg a kiadása mellett döntünk, gyakorlatilag elvárás, hogy a beköltöző bérlő is legalább annyira igényes legyen a lakással szemben, mint mi is voltunk. Az ehhez vezető első lépés azonban tőlünk indul, hiszen egy jól összerakott, minőségi lakáshirdetés nagyobb eséllyel talál utat azon bérlői réteg felé, akikkel mi is szívesebben szerződünk. Hogyan is emelkedhetünk tehát ki a kiadó albérletek hirdetéseinek listájából?

 

A szöveg: a hirdetés szövegével máris jó benyomást kelthetünk. Egy jól megszerkesztett, frappánsan, mégis átláthatóan megfogalmazott hirdetés máris sokat elárul rólunk, ezen keresztül pedig közvetve az általunk kínált kiadó albérletről. Nyilván sokan találkoztak már a lakáshirdetési portálokon helyesírási hibáktól hemzsegő, minden figyelmet és releváns információt nélkülöző lakás/szoba hirdetésekkel, melyek után egyértelműen az volt tapasztalat, hogy az adott ingatlan – még ha alapból rendben is lett volna – inkább fennakadt a rostán. Az igényesség tehát a leírt szöveggel kezdődik.

 

A rendezett informatív hirdetés nagyobb sikerhez vezet

 

A képek: A kiadó albérletekről szóló hirdetések egyik legnagyobb, mégis gyakori hibája a képek hiánya, vagy azok minőségének, beállításainak kifogásolhatósága. Nyilván nem lehet elvárás, hogy mindenki profi fotók készítésére alkalmas eszközökkel, vagy fotós tehetséggel rendelkezzen, de egy alap minőséget mindenki képes lehet hozni egy kis odafigyeléssel. Ha kiadó szobát, lakást, vagy akár házat keresünk, nagyon fontos az előzetes vizualizáció, hiszen a döntésben rendkívül fontos az érzelmi faktor. Ha a képek alapján megtetszik valami, utána már nehezebben eresztjük el a gondolatot. Ez pedig kiadói oldalról rendkívül kifizetődő jelenség. Figyeljünk tehát oda, hogy hirdetésünk informatív és részleteiben is jól kivehető fotókat tartalmazzon.

 

A valóság: A hirdetés lehet ugyan frappáns, de ne állítsunk se többet, se kevesebbet az ingatlanról, mint ami valójában. Gyakori frázisok pl. a: belvároshoz közeli elhelyezkedés, jó közlekedés stb. Természetesen minden relatív, és a hirdető szeretné mielőbb kiadni az albérletet, ám fontos, hogy a bérlő pedig szeretne ezen frázisok mögé látni és igazolni azok valóságtartalmát. Ehhez tulajdonképpen elegendő, ha megnevezzük a kiadó albérlet utcáját, netán környékét, így a térképes és egyéb információk alapján máris közelebb leszünk a megoldáshoz. Ne állítsunk olyat, ami nem feltétlenül igaz, csak azért, hogy több jelentkezőt kelljen esetleg kiábrándítanunk.

 

Záró jeligénk akár az is lehetne: Be more like Flatco. Hiszen ha a cég honlapján böngészünk, azonnal választ kapunk minden kérdésünkre, melyek esetleg felmerülnek a jól működő hirdetésekkel kapcsolatban.