Mikor jön jól egy plakát a hirdetéshez?

A plakátok népszerűek a vásárlók körében, mégis hajlamosak lehetünk egy kevésbé kihasználható marketingeszközként tekinteni rá. Többnyire kisvállalkozások alkalmazzák, miközben komoly eredményeket hozhatnak bármilyen méretű vállalkozás számára. Elmondjuk, miért lesz jó, ha plakátokon hirdetsz.

 

Hajlamosak lebecsülni a plakát hatását, miközben kevés ilyen könnyen elérhető felület ad ekkora teret a kreativitásnak. A plakátok megtervezésének és kivitelezésének évszázadokra visszanyúló hagyománya van, ami a művészetekben gyökerezik. Bár ma már igen mások a körülmények, ugyanaz a hatás elérhető az alkalmazásával.

 

1. Rugalmasan választható méretek, vizualitás és üzenet

Az emberek jellemzően egy adott méretben gondolkodnak, ha plakátra gondolnak, miközben az egyik legrugalmasabb nyomtatott marketing anyagról van szó. Jellemzően elérhetők A3, A2 és A1-es méretben, valamint többféle formában legyártathatók. A különféle méretek egyúttal többféle felhasználhatóságot jelentenek. A kisebb méretű plakátokat olyan felületen érdemes használni, ahol korlátozott a hely, például hirdetőtáblákon. Ha nagy felület áll rendelkezésünkre, nagyobb ívű grafikai megjelenésben is gondolkodhatunk. A nagy plakátok nagy rugalmasságot adnak a tervezés során, ugyanakkor több vizuális hatást keltenek a figyelem felkeltésére. 

 

A plakáttervezés lehetőségei gyakorlatilag korlátlanok. Nyomtathatsz hatalmas címsorokat vagy kisebbeket, amikhez közel kell menni, hogy elolvashassuk. Használhatsz finom földárnyalatokat vagy éktelen neon színeket. Alkalmazhatsz profi fotót vagy kézzel rajzolt képet, a lényeg a saját, megkülönböztető tervezés.

 

A reklámplakátok legnagyobb előnye a hatékonyságuk, mivel a legszélesebb skálán mozgó marketing üzenetet képesek kommunikálni. Fejleszthetsz márkatudatosságot, bevezethetsz egy új terméket vagy szolgáltatást, bejelenthetsz egy nagy év végi kiárusítást, vagy egy új helyszín nyitását, hirdethetsz adománygyűjtést vagy helyi jótékonysági estet – csak néhány példa a sokféle marketing üzenet közül, amit plakáton reklámozhatsz.

 

2. Költséghatékony

Más nyomtatott marketing anyagokhoz képest hatékonyabbak és olcsóbbak egyszerre. Ha nagy mennyiségben rendelsz plakátot, kevesebbe fog kerülni darabja. A magazinokban vagy folyóiratokban elhelyezett hirdetések nagyságrendekkel többe kerülnek. Még a kiváló minőségű grafikával ellátott nagy plakátok is olcsóbbak egy átlagos nyomtatott hirdetésnél, ráadásul egy magazinban könnyen előfordulhat, hogy egy konkurens hirdetővel kell versenyeznünk a szomszéd oldalon. A folyóiratokkal szemben egy plakátot bárki láthat, aki arra sétál. A terjesztési költségei pedig minimálisak.

Szinte bármilyen üzenetet közvetíteni képes

3. Hosszú távon hat

Nem lehet eldobni, mint egy kiolvasott újságot. Egy kültéri plakátot minden nap meg lehet szemlélni, amíg elhaladnak mellette. Egy megfelelően elhelyezett plakát hetekig, hónapokig, néha évekig az emberek szeme előtt tarthatják az üzenet aktualitásától függően. Így alakítanak érdektelen emberekből folyamatosan érdeklődőt, majd vásárlót.

 

Ha plakátot terveznél, de híján vagy az ötleteknek, keress szakembert és arasd le a babérokat!