Gyorsul a menetidő a Budapest-Esztergom vasútvonalon

Befejeződött a Budapest-Esztergom vasútvonal villamosítása, ezzel ismét csökken a vonalon a menetidő. Völner Pál, országgyűlési képviselő kiemelte, az idén 122 éves vasútvonal történetében 2011-ben kezdődött a legnagyobb léptékű fejlesztés, amelynek jelentős állomása a szakasz teljes villamosítása.

 

Schwartz István, a MÁV-START Zrt. általános vezérigazgató-helyettes kiemelte, a Flirt motorvonatokat jól fogadta a közönség, vonalain 6-12 százalékos utaslétszám-növekedést figyeltek meg. A Budapest-Esztergom vonal villamosításával a korábban 1 óra 28 perces menetidő 1 óra 9 percre csökkent, majd a májustól induló, sűrűbb menetrenddel egy óra két perc lesz az utazás ideje.

 

Ismét csökken a menetidő a Budapest-Esztergom vasútvonalon

 A villamosítási és kapcsolódó építési munkák teljes költsége eléri a 120 milliárd forintot

 

A Rákosrendező-Esztergom közötti 2. számú vasútvonal villamosítási és kapcsolódó építési munkálatai 2016 nyarán kezdődtek. A beruházással 51 kilométeren valósult meg a vasútvonal villamosítása. A teljes vonalon üzembe helyezték az új D55 típusú biztosítóberendezéseket. A villamosítási és kapcsolódó építési munkákat magában foglaló beruházás befejezése 2018 őszén várható. A projekt teljes költsége eléri a 120 milliárd forintot. A felsővezeték építésén túl befejeződtek Istvántelek alállomás bővítési munkái, átépült Angyalföld állomás vágányhálózata, elkészült Angyalföld-Újpest között a második vágány és a Rákosrendező-Angyalföld közötti vágány építése.
   

MTI/T.D.