H I R D E T É S

Autó hírek

Németország be fogja tiltani a dízelautókat?

Németország be fogja tiltani a dízelautókat?

Idő kérdése volt csupán, hogy mikor jelentik be a dízelautók betiltását, a kérdés az, hogy ez hogyan fogja átalakítani a német autóipart.

Németország előbb-utóbb be fogja tiltani a dízelautókat, követve az olyan európai országok példáját, mint Nagy-Britannia és Franciaország. A hír magától Angela Merkeltől származik, aki a SUPERillu magazinnak adott interjút. Nagy-Britanniával és Franciaországgal ellentétben azonban Németország nem adott meg határidőt a tiltás bevezetésére:


„Nem akarok egy pontos évszámot megnevezni.” – mondta Merkel ezzel kapcsolatban, hozzátéve, hogy Nagy-Britannia és Franciaország jó úton haladnak a dízelek betiltásával.

Angela Merkel

Angela Merkel Fotó: pixabay.com


A bejelentés alig néhány héttel az után történt, hogy a BMW, a Daimler (a Mercedes-Benz anyavállalata), valamint a Volkswagen beleegyezett, hogy 5 millió németországi autón végeznek el szoftverfrissítést. A frissítés a dízelüzemű autók motorvezérlő szoftverét cseréli le, ezáltal kevésbé lesznek azok környezetszennyezők.


A lépést sokan úgy értékelik, hogy a gyártók így akarják megelőzni a dízelautók kitiltását a belvárosokból, amit a kormányok hamarabb meglépnének, ha még ezt a minimális együttműködést se látnák a gyártóktól.


„A célunk, hogy javítsunk a dízeltechnológián, nem pedig az, hogy betiltsák.” – nyilatkozta a Bloombergnek a Daimler vezérigazgatója, Dieter Zetsche – „Amíg az elektromos autóknak kicsi a piaca, a dízelmotorok optimalizálása sokkal hatékonyabb megoldás a közúti szállításban a klímaváltozás lassítására.”


A dízelautók leváltása egy nagyon összetett problémakör Németországban, ugyanis az autóipar a legnagyobb exportőr az országban és körülbelül 800 ezer embernek ad munkát. Ezek mellett Németország a hazája a Volkswagennek is, akitől a dízelbotrány kiindult és jelenleg azon dolgozik, hogy visszaállítsa a hírnevét az autóiparban. Leginkább azzal akar kitűnni, hogy ő és a hozzá tartozó leányvállalatai hatalmas mennyiségű pénzt különítenek el az elektromos autók fejlesztésére: például csak az Audi több mint 10 milliárd eurót.


Merkel viszont fenntartja, hogy a dízelautók továbbra is kedvezőbb adózás alá fognak esni a közeljövőben, mivel kevesebb szén-dioxidot bocsátanak ki, mint benzinüzemű társaik. E mellett megerősítette, hogy Németországnak az elektromos autók infrastruktúrájának erősítésére kell koncentrálnia, ugyanis a zöld járművek egyre elterjedtebbek Németországban is. Mindezeken felül a megújuló energiaforrásokkal kombinálva már csak a gyártás során keletkező károsanyag-kibocsátással kell számolni. A megújuló energiaforrások hihetetlen méreteket öltöttek Németországban, ott ugyanis már 2016 májusában fordult elő először, hogy több megújuló energiát termeltek, mint amennyit felhasználtak, így egy ideig ingyen lehetett az áramot használni.

Dubai Hír

Törökország Hotel

Pest Megye hírek

Ász Hír

Partnereink

Partner logó